Geçer mi?

Gözlerimi sıkıca kapatsam geçer mi? Belki gözyaşım akmaz”dedi. Bilmiyorum dedim. “Peki bir daha ne zaman şeftali yerim? Menemen yapmasını da unuttum, canım çok tatlı istiyor ama yiyemiyorum, ya limonlu sodaya ne kadar limon koyuyordu? Ben yapamazdım zaten” dedi. Ben onu ağlayarak dinlediğimi fark etmemişim bile. Bir insanın içini söke söke döktüğüne şahit oluyordum ve en acısı elimden hiç bir şey gelmiyordu…

Bugün…

Bugün 4 Ağustos, bir hayat daha bitti… Ne zorluklarla kurulduğunu bildiğim bir dünya yıkıldı. Yıkılmasın diye çok uğraştığını biliyorum ben ama başkaları bilmiyor. Kaç kere sarsıldığına şahit oldum, tozunu savurdun havaya temizledin, her şeyi eski haline getirip devam ettin. Dedim ya ben senin şahidinim, o yüzden çekinme artık olacakla öleceğe çare yok. Hem baksana senden başka ölen de yok. Herkes her şeyi unutur geçer gider ama ben biliyorum ki senin kalbin ölü de olsa ruhunda hep sızlar bu yara. Çok üzgünüm, inan bana kimsenin anlayamayacağı kadar üzgünüm… Bu gün 4 Ağustos, bu günü unutma…

Zaman…

Çocukken hep yaz gelince mutlu olurduk ya! Acaba yaz mıydı mutluluğu getiren? Yoksa çocukluktan mıydı o kelebekler? Ben hala yaz gelince çok mutlu oluyorum, ama büyüdükçe diğer mevsimlerin de kıymetini anladım. Her mevsim, her ay, her gün öyle bambaşka tatlar barındırıp öyle çok değişikliğe gebeymiş ki zamanın kalbiymiş her geçen an. Zamanmış her şey. Bizmişiz zaman…

Bir anı…

Bir üç ay kadar önce düşünürken birden ‘ben yazın domates ekmek yemek istiyorum o günü görebilir miyiz?‘ diye söylenirken buldum kendimi. Sonra çok düşündüm kıştan dolayı ya da bu eve kapanmalar falan bunalttı, domatesi özledim, sıkıldım, duygusalım falan sandım. Ama bu sabah neden öyle düşünürken gözlerimin dolduğunu anladım. Aslında benim özlediğim; o yaz akşamüstü güneşinin tenimde bıraktığı his, domatesin kokusunun hissettirdiği, ekmekle birleşen çocuksu lezzeti ve yüzüme yayılan gülümseme. Ben saf masum mutluluğu özlemişim. Ben gerçekten mutlu olmayı özlemişim ve bunu bugün anladım. Artık ben de bilmiyorum bunu yakalayabilmek mümkün mü? Bence benim için en acısı da bu. Her şeyin mümkün olduğunu mutluluğun içimizden geldiğini söylerim hep ama sanırım bu aralar bende o gökkuşağının içindeki siyahla fazla sarmaş dolaşım. Hiç bu kadar uzun sürmemişti ama bakalım hangimizin rengi diğerine galip gelecek bende bekliyorum.

Bir kalbi ne iyileştirebilir? Ne iyi gelir? Kalp iyileşir mi? Paramparça olmuş, ezilmiş, kırışmış… Zaman mı dedin? Zaman belki acısını alır ya kalan izler? Zaten an çok o izler acıtmaz mı?

Bir gece içimi dökerken 😄

Merhaba, umarım bu zor günlerde iyisindir. Umarım ailen, sevdiklerin de iyi ve sağlıklıdır. Bende iyiyim teşekkürler. Sana yapmadığım veya yapamadığım şeyleri tavsiye etmeyeceğim. Yani bu zor günlerde içinden nasıl geliyorsa kendini nasıl iyi hissediyorsan öyle devam et. Mesela ben normalde spor yaparken bu süreçte sadece 2 kere yapabildim. 4 tane kitaba başlayıp hiç birini okuyamadım. Normalde 1 haftada 2-3 kitap bitiren ben 2 sayfadan fazla okuyamaz hale geldim. Film veya yabancı dizi izlemeyi çok severim ama bu dönemde hiç bir şey izleyemez durumdayım. Temizlik yapıyorum yemek yapıyorum normal rutin olarak ama bunlar haricinde normal yaşantıma dönemiyorum. Deli gibi sevdiğim, fotoğraf çekme isteğini bastıramayan ben zorla tek tük fotoğraf çekiyorum. Bakıyorum herkes benim yapamadıklarımı deli gibi yapıyor. Resimler paylaşımlar falan havada uçuşuyor. Ben niye böyle oldum diye düşünüp duruyorum ki psikolojik olarak sağlam biriyimdir. Tabi yine cevap içimdeyken ben bakmıyorum. Süreç çok zor, ölüm, acı, kayıp, sıkıntı ne ararsan var. Ben bu durumu çok dillendirmiyorum bile ki işte düğüm burada çözülüyor. Sanırım ben içimde bu durumu bastırmışım. Bir yandan korkup bir yandan takmıyorum. İki duygu durumu çok çakıştığı için bende ki etkileri de bu yüzden farklı oldu. Her şey insan için. O yüzden sen kendini iyi dinle iyi tanı. Yaşadığın her şey normal. Korkma ve üzülme. Nasıl olsa bitecek. Belki eskisi gibi normal olmayacak ama yeni normal bir hayat illa ki başlayacak. Sen sağlam dur ki kafan da yüreğin de ruhun da sağlam olsun. Kendinle savaşma, kendini sev ve her şeyden koru. Sen başkalarında gördüklerini değil de sana iyi gelenleri yap olur mu 🥰 sağlığına çok dikkat et, ve mutlaka gülümse. Hayırlı ramazanlar, sağlıklı günler dilerim sana. 😊